kerst en oud&nieuw - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Larissa Manshanden - WaarBenJij.nu kerst en oud&nieuw - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Larissa Manshanden - WaarBenJij.nu

kerst en oud&nieuw

Door: Larissa

Blijf op de hoogte en volg Larissa

01 Januari 2014 | Australië, Brisbane

hallo lieve mensen,
ten eerste allemaal happy new year!
mijn kerst was echt fantasties. Renske kwam kerst met ons vieren omdat ze toch vrij was de 25ste en 26ste. met kerst avond gingen we bbqen met vrienden wat erg gezellig was. je hebt hier hele grote torren en met kerst en die vliegen en knallen allekanten op, dus kwam iemand met het idee om ze te vangen, je naam er op te schrijven of je begin letter en dan een wedstrijd houden wie er als eerst van de tafel verdween. toen de kinderen in de movie kamer waren opgelsoten om een film te kijken en absoluut de kamer niet te verlaten begon de bouw aan de nieuwe trampoline die de kinderen van de 'kerstman' kregen. de ochtend van kerst hebben we eerst allemaal cadeautjes uitgepakt en ook Renske en ik hebben wat gekregen, een soort Australisch paketje met een pet met Australie er op en een koeler voor je drinken met Bundaberg. nadat alle cadeautjes waren uitgepakt opgeruimt en iedereen klaae was gingen we naar uncle Robbie in Mount perry waar we met de camper een dagje bleven slapen. het huis van Robbie en Sarah is echt een hutje op de hei met alleenmaar land, koeien, paarden en echt een geweldig uitzicht. kerst hier is eten op tafel soort warmeten tussen de middag en vooral veel relaxen en drankjes. omdat het zo warm is in de middag is dat het moment op te chillen wat te drinken en wat je maar wilt. toen de zon een beetje onder begon te gaan en het iets meer afgekoeld was gingeen andere traditionele activiteit van Austalie aan de gang namelijk kricket. naar mijn idee het meest domme spel ooit maar het was super leuk met iedereen en de eerste regel is mors je drinken niet wat er ook gebeurt. de volgende ochten kregen we heerlijk pannenkoeken dat is iets wat je hier in de ochtend eet en niet in de avond. en daarna hebben we een ritje gemaakt op een monster van een quad door de wei en de bergen, wauw wat was dat geweldig en wat gaat dat ding hard! daarna de hele middag nog gechild en daarna was het tijd om weer terug naar huis te gaan. zaterdag middag gingen we weer terug naar Robbie en Sarah om daar nog een nachtje te slapen en dan de volgende ochtend te vertrekken naar Manar park dat is een park waar je allemaal motorcross banen hebt en ook voor 4wheel driving. omdat we in mei 3 weken naar het noorden gaan en daar vooral gaan 4wheeldriven gingen we nu een beetje oefenen. we kampeerden met bijna dezelfde mensen als waarmee we ook naar t noorden gaan. de eerste dag dat we daar aankwamen was het rond de 38/40graden en dus bloedheet, dus snel de tent opgezet en daarna in de schaduw zitten en vooral niks doen! die zelfde avond begon het van alle kanten te flitsen en zat iedereen te kijken en te bewonderen en nimand die dacht kom laten we ons voorbereiden haha beetje stom want daarna barste het los. harde wind, regen en hevige onweer. gelukkig duren stormen hier niet zo heel lang en was het met 1,5 tot 2uur weer voorbei en kon iedereen eindelijk eten en naar bed. de tweede dag gingen we in de auto op pad om te gaan 4wheel driven. dit is echt gewelig wat je allemaal wel niet kan met een auto. na de ritjes van in denk een uur of anderhalf kwamen we in een soort dal tussen de bergen met een heerlijk rieviertje om in te zitten en dit was echt te relaxt. daar hebben we wat biertjes gedronken en toen zijn we weer terug gegaan naar de camping om wat te eten. na de lunch zijn we weer in de auto gestsapt om nog een rondje te maken en nu naar een zwemplek te gaan. deze rit hebben we vooral de extreem route gedaab en dit was ook echt extreem om in je broek te schijten af en toe. maar we hebben het overleeft en het was geweldig toen we eindelijk bij de zwemplek aankwamen zijn we niet het water in geweest en lang gebleven omdat het vrij donker begon te worden en we dus snel terug gingen om ons dit keer wel voor te bereiden op de strom. nadat de storm weer voorbei was gingen we met zn alle in een cirkel zitten en hebben Robbie en Kane op de gitaar gespeelt. oudjaar dag was eigenlijk een beetje het zelfde nog een rondje gereden naar het zelfde beekje geweest en het was weer erg warm dus gewoon verder gerelaxt. de avond heerlijk om een kampvuur gezeten en gedronken, gelachen en gedanst en een gesmolten marsmello gevecht gehouden en nog meer gedronken en toen was het 12uur. heel apart om geen vuurwerk te zien omdat we in de middle of nowhere zaten maar toch had ik wel iets verwacht maar er was niets. alleen wat partypoppers en sterretjes. maar het was echt een top avond! de dag erna een flinke kater en alles opgeruimt en terug naar huis. al met al heb ik echt twee top weken gehad heel bijzonder om mee te mogen maken. voor nu komt er een hittegolf aan een loopt het voor ons hier tegen de 40 graden! lekker warm dus en vooral in de airco kamer en het zwembad gok ik!

xxx

• 01 Januari 2014 - 23:56

Daphne Molenbroek :

Super leuk verhaal Laris! Ik ben blij dat je het zo leuk hebt daar en vet raar dat het daar gewoon bijna 40 graden is met kerst haha (stiekem ben ik wel jaloers). Heeeel veel plezier en succes nog de komende maanden!!

xxxx

• 02 Januari 2014 - 01:33

Iris Meeuwse:

Geweldig om weer allemaal te lezen! Blij dat je het zo naar je zin hebt. Wat een bijzondere kerst en oud en nieuw, ben jaloers! En dat met een hittegolf die eraan komt. Geniet van je tijd daar meis. Dikke kus!

• 02 Januari 2014 - 11:08

Jack Manshanden:

Hoi meisje, wat een belevenissen weer allemaal. Erg leuk om te lezen wat je allemaal beleeft daar Down Under. (ook ik ben wel een beetje jaloers hoor) Geniet maar lekker van de (hete) zomer. Wel goed insmeren hoor :-) xxx Pa

• 02 Januari 2014 - 11:43

Ei:

Ha die Larv,
    Jeetje wat een belevenissen weer! Leuk ook dat ze daar meer bier drinken dan wijn haha! Gaaf om je kerst en nieuwjaar een keer compleet anders te vieren dan normaal. Hier in Hoogland was genoeg vuurwerk, dus als je weer terug komt (wel doen hè!) dan hoef je het niet meer te missen! :)
    Ben blij om te zien dat je zoveel plezier daar hebt! Geniet er nog maar even goed van! Enneh, waar blijft de foto van mijn plaatje met kangoeroe? :D
    Smeer je goed in en have fun! Kusjes!!

• 02 Januari 2014 - 13:37

Irene:

Hoi larissa

Allereerst gelukkig niewjaar. Leuk om te lezen hoe jij de feestdagen daar bent doorgekomen. Geniet maar van het lekkere weer. En succes met de warmte

Groetjes ron en irene

• 02 Januari 2014 - 19:20

Nadine:

Super leuk om te lezen dat je een leuke kerst en oud en nieuw hebt gehad!!
    kus

• 03 Januari 2014 - 17:21

Daan:

Lekker bezig ouwe kangoeroe. Gelukkig nieuwjaar.