Week at the farm - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Larissa Manshanden - WaarBenJij.nu Week at the farm - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Larissa Manshanden - WaarBenJij.nu

Week at the farm

Door: Larissa

Blijf op de hoogte en volg Larissa

23 Januari 2014 | Australië, Brisbane

A week at the farm,
Will, Toby en Ik ginger even week naar de farm van de ouders van Kane in Condemine Miles.
Dag 1:
Rond een uurtje of 8 in de morgen gingen we de auto in en vertrokken richting Mount Perry naar uncle Robbie om de bikes op te halen van de kids. Nadat we daar waren geweest vertrokken we rond 10:15 richting de afgesproken plek waar de ouders van Kane ons kwamen oppikken dit was z'n 2,5 uur reiden en dan waren we op de helft. Na een korte break en wat gegeten te hebben en alle spullen oververhit naar de andere auto zijn we rond 1uur vertrokken naar de farm. Het was zo warm buiten dat de snelweg aan het smelten was en dat was dus best een beetje freaky omdat je banden ieder moment kunnen knallen dan. En toen we op de weg naar t huis reden gebeurde dat ook daadwerkelijk gelukkig reden we 10/20kmph dus viel het heel erg mee en waren we al zo goed als thuis. Dus iedereen de auto uit en in 47 graden naar t huis lopen. Het was zo warm die dag, daarna heerlijk in de airco afgekoeld en aan het eind van de middag toen de zonnetje weg was en het lekker begon te worden kreeg ik mijn eerste quad les. En heb ik samen met de kinderen op hun eigen quad en motorbike rondjes gereden om te wennen. Wauw wat is dat gaaf ik wil er ook 1! Daarna met z'n alle naar binnen eten gemaakt, gedoucht, gegeten en naar bed.

Dag 2:
Om 6uur was het al 30graden dus lekker warm vandaag hebben we niet zoveel gedaan overdag aantal films gekeken en van alles en nog wat in huis. Rond een uurtje of half 4/4uur zijn we met opa in de auto gestapt en op weg naar een kudde koeien, waar ik poko een grote stier met mega grote horens heb geborsteld en graait wat foto's gemaakt en toen zijn we verder gegaan naar de creek een soort beekje rivier achting iets. Toen we daar aankwamen was deze echter leeg door de droogte dus zijn we uitgestapt en hebben we een stuk gelopen opzoek naar water om in te spelen voor de kinderen. Na lopen lopen en lopen vonden we wat water alleen was dit heel erg vies dus helaas niet om in te spelen. Toen nog n stuk verder gelopen even gerust wat water gedronken want het was nog steeds z'n 37 graden, en toen terug naar de auto. Helaas starte deze niet meer dus moesten we "lopen" in ieder geval dat dachten de kinderen. Bij de auto kwamen we er ook achter dat Toby al de hele tijd zijn schoenen verkeerd om had en het niet eens gemerkt had haha. Na een stukje lopen kwam oma ons gelukkig ophalen want we waren allemaal beetje oververhit. Na thuis wat gedronken te hebben zijn we in de auto gestapt naar de buren, wat z'n 20minuten reiden is! Daar wat gedronken en melk opgehaald en deze mensen hadden 7 honden.. Toen terug naar huis wat gegeten en om 9uur lagen we knock-out in bed. Door de warmte wordt of ben je veel sneller moe.

Dag 3:
Vanochtend beetje uitgeslapen tot 7uur ja dat is uitslapen tegenwoordig. Gedoucht, gegeten en op de quad met opa, Will en Toby wat klusjes doen op de farm. Will en ik zaten op 1 quad en ik reed. We vonden een kalf die ziek was dus hebben we alle koeien in een ander land gedreven met de quads en vanaf dat land in een ander land en in een soort grote kooi. Daarna de kleine gevangen spuitje gegeven en nog wat andere dingen en alle koeien weer vrij gelaten. Daarna is Will achter het stuur gestapt want hij wou graag reiden nouja vooruit dan maar en zijn we alle water tanks gaan controleren en aanzetten voor de koeien. Hebben een heel stuk gereden en kwamen onderweg ook nog kangoeroes tegen dus heb eindelijk foto's kunnen maken omdat ik toch achterop zat! Het land is hier zo groot wat ze hebben ze hebben 20.000 hectare. Land!! Nog een rondje gedaan waar ze vroegen een glijbaan hadden in een rivier maar dat is nu gesloopt door een overstroming paar jaar geleden. Op de terugweg nog meet kangoeroes gezien en die beesten zijn zo groot sommige! Heel bizar. Later kwamen we er nog drie tegen en die sprongen een heel stuk voor ons uit op de weg helaas had ik mijn camera al weg gestopt en kon ik hem niet meer pakken beetje balen maar ach het is nu een mooie herinnering. Verde Hebron we in de namiddag nog een beetje op de quads gereden en niet heel veel boeiende gedaan.

Dag 4:
Vandaag zijn we rond een uurtje of kwart voor 11 naar Miles gereden het dichtstbijzijnde dorpje. Hier zijn we naar overgrootoma geweest die in een tehuis leeft en niet meer echt kan praten en ligt in een soort bed rolstoel, erg zielig om te zien. Daarna hebben we wat boodschappen gedaan en zijn we terug gereden. Omdat het te warm was zijn we gaan lunchen en daarna heb ik heerlijk een middag dutje gedaan van z'n 2/3uur. Ik was blijkbaar erg moe want ik had het nodig. Daarna spelletje gespeeld met de kids deal or no deal, en als dit echt was was ik nu rijk want ik het $200.000 in mijn koffertje. Daarna met opa naar buiten gegaan om wat klusjes te doen. Ik mocht in een soort machine rijden die pallets kan tillen een bobcat . Ik moest iets optillen daarmee en in de auto zetten en daarna naar de plek rijden waar het heen moest. Dit was vrij apart maar vond t wel erg stoer om te doen! Daarna hebben we wat gemaakt en terug gered en op de quads gestapt. We hebben onze ronde gedaan en het water gecheckt nog wat kangoeroes tegen gekomen onderweg ook een paar hele grote erg cool om dat te zien rond huppelen en jij rijdt er naast, onwerkelijk. Je leeft hier buiten in de ochtend en in de namiddag want dan is het heerlijk. Als de zon weg is vooral. Dus voordat je eindelijk gaat eten en douchen wat erg noodzakelijk is omdat je door de droogte onder het stof zit is het vaak al 8uur half 9 voordat we gaan eten als het niet later is soms. Omdat Toby vandaag erg moe was aten we dit keer "vroeg" 8uur lagen ze in bed. Scheelt toch weer een uur of ander half met wat ze de rest van de week sliepen.

Dag 5:
Wat een nacht eerst kon ik de hele nacht niet slapen of moeilijk in slaap komen, toen hoorde ik Toby huilen dus ben ik er naartoe gerend en heb ik hem mee genomen naar mijn bed om te vragen hoe en wat omdat Will sliep. Was ie uit bed gevallen en na 1 slokje water was het weer goed en ging die weer naar bed. Daarna was ik eindelijk in slaap hoor ik Toby weer huilen, Will tegen hem roepen wat er aan de hand is en op eens kwam Will rennend naar mij toe hij is aan het overgeven!! Dus gouw naar m toe gerend handdoek gepakt en naar de badkamer, Will oma laten wakker maken, temperatuur opgenomen was veelte hoog rond 39 graden. Medicijn gegeven en weer gaan slapen. Dus was een kort nachtje voor iedereen. De ochtend daarna met opa weer op pad geweest en hebben we op de quads gereden en wat gelopen. En toen weer naar huis om te lunchen en toen werd Toby weer niet lekker dus ging hij in bed liggen om te slapen. Werd daarna wakker er riep de hele tijd dat iedereen stil moest zijn omdat ie niet kon slapen dus heb ik hem in mijn bed gelegd omdat dat wat verder van alles ligt, temperatuur opgenomen en was weer 39 graden en hij had weer buikpijn dus weer wat medicijn en laten slapen en afwachten. Later werd hij weer wakker en had nergens meer last van koorts was ook weg dus het medicijn deed goed zijn best. In de namiddag onze rode op de quads weer gedaan en toen was t weer tijd om te eten en naar bed te gaan.

Dag 6:
Gelukkig hebben de jongens de hele nacht doorgeslapen en geen zieken meer. Al was ik zelf nu niet helemaal lekker. Na de ronde op de boerderij zijn we in de auto gestapt naar een goede vriendin van oma om haar verjaardag te vieren. Toen we daar aankwamen werden we begroet door twee kleine chiwawa's. Erg lieve en leuke hondjes. Binnen hebben we koffie gedronken en heerlijke chocolade cake. Daarna naar huis en is Toby gaan slapen omdat hij hoofdpijn had, zelf ben ik ook even gaan liggen. Rond een uurtje of 5 werd ik wakker en zijn we weer deal or no deal gaan spelen en Toby sliep nog steeds. Dus om 6uur heb ik hem wakker gemaakt of nouja geprobeerd want hij wou met geen mogelijkheid wakker worden. Dus toch maar weer in bed gelegd en met Will wat rond gereden op de quad. 3jaar geleden is het huis van opa en oma verbrand door een blikseminslag, en wonen nu dus in een huis op een andere plek op t erf. Will en ik zijn een kijkje gaan nemen bij het oude huis en vonden daar wat spulletjes zoals 2 speelgoedkoeien en een varken. Toen we terug kwamen was Toby eindelijk wakker er hebben we een film gekeken met z'n alle daarna gegeten en naar bed. Voordat je hier eet is het als z'n half 8 8uur en omdat Toby een langzame erg langzame eter is ben je zo n uur verder voordat je klaar bent. Die avond een conflict gehad met Toby omdat ie niet wou eten dus gaf ik hem de keus of eten of naar bed.. Hij at nog steeds niet dus heb ik hem naar bed gestuurd. Omdat hij de hele middag heeft geslapen was hij natuurlijk helemaal niet moe en kwam hij na een kwartiertje de kamer uit om tv te krijgen dus heb ik hem terug naar bed gestuurd omdat hij daar zelf voor gekozen had. Natuurlijk keihard huilen en tegenstribbelen dus heb ik hem op bed gezegd en uitgelegd waarom dit zo was, hij nog harder huilen en zeggen dat ie z'n eten wel op zou eten. Maar hij was te laat alles was al weg. Maar omdat hij de lunch ook al had gemist heb ik Eem broodje voor hem gemaakt die hij helemaal op zou eten zonder te klagen en dan naar bed. Nou zie die maar is in slaap te krijgen. Uiteindelijk is het gelukt het heeft even geduurd maar dat snap ik ook wel als je van 1 tot 6 slaapt dan een film kijkt, eten en naar bed.

Dag 7:
Vrijdag dit was onze laatste dag in de avond zouden Kane en Paula komend en we zouden zaterdag weer vertrekken naar huis. Vandaag hebben we echter wel heel veel gedaan. We hebben in de ochtend onze ronde gedaan en een wandeling gemaakt. Daarna hebben we de bobcat gehaald en moest ik die ergens heen rijden. Als je dus te hard over een bobbeltje gaan schommelt dat ding dus alle kanten op ik heb dus een aantal keer in mijn broek gescheten zo eng was het. Maar ik heb het gered. We moesten een hek maken die vrij veroudert was ik moest met de bobcat de palen omhoog halen. Na alle palen hebben we even snel thuis koffie gedronken en chocolade cake gegeten. Daarna zijn we weer terug gegaan om het hek af te maken. Alle prikkeldraad weer terug zetten nadat we klaar waren was het almlunch tijd en zijn we dus naar huis gegaan om te lunchen en de rest van de middag binnen gezeten films gekeken en geslapen spelletjes gespeeld enzovoort. In de avond hebben Will en ik nog wat op de quad rond gereden en een kippen race gehouden. Stukjes worst in het kippen hok gooien en kijken wie hem het snelst heeft. Daarnaar as het al weer tijd om te eten douchen en we hebben nog even film gekeken en toen waren Kane en Paula er al. In de ochtend hebben we nog heerlijk ontbeten en daarna rustig de auto ingeladen om weer 5 uur richting huis te rijden. Al met al heb ik een erg leuke week gehad met allemaal nieuwe en bijzondere ervaringen. Erg leuk om te zien hoe dat hier allemaal gaat!

  • 23 Januari 2014 - 07:39

    Karin:

    Jeetje meis wat maak j ij j vee leven mee echt zo leuk om te lezen en je hoort dus hekemaal bij het gezin super !!! Xxx

  • 23 Januari 2014 - 10:56

    Jack Manshanden:

    Wat een geweldig verhaal weer Larissa en wat een belevenissen allemaal. Heerlijk om te lezen dat je het zo goed naar je zin hebt daar down under. Je word ook al een echt moedertje, je verzorgd zieke kinderen en goed opgelost hoor dat conflict met Toby. Ik ben trots op je, veel plezier nog verder kussssssssssss.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Brisbane

Australië

-

Recente Reisverslagen:

23 Januari 2014

Week at the farm

01 Januari 2014

kerst en oud&nieuw

09 December 2013

Zomer

20 November 2013

They call me Wendy

11 November 2013

Eerste week
Larissa

Actief sinds 24 Okt. 2013
Verslag gelezen: 1228
Totaal aantal bezoekers 4331

Voorgaande reizen:

01 November 2013 - 01 Augustus 2013

Australië

Landen bezocht: