Vertrek - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Larissa Manshanden - WaarBenJij.nu Vertrek - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Larissa Manshanden - WaarBenJij.nu

Vertrek

Door: Larissa

Blijf op de hoogte en volg Larissa

04 November 2013 | Australië, Brisbane

2/3 november

Vanochtend 2 november 2013 6:30 ben ik vertrokken naar Australië, het afscheid viel me zwaar maar ik vond het super tof dat iedereen er voor mij was! Na het afscheid ging alles vrij snel ik heb eerst lekker een latte gehaald bij de Starbucks en ben daarna doorgelopen naar mijn gate.

Vlucht 1 Amsterdam naar Singapore:
Het inchecken daar en de douane ging ook snel ik mocht na een Total bodyscan gewoon doorlopen. Het boarden en wachten viel me mee. Ik weet nu wel zeker dat ik niet van vliegen hou ik hou bij het opstijgen mijn hart vast. Het hele vliegtuig trilt en je hebt het idee dat het elk moment uit elkaar kan donderen. Bij elke turbulentie maak ik mezelf gek. het vliegtuig ben ik nu al zat, eigenlijk na een uur al. Ik moet (op het moment van schijven) nog 8:27uur vliegen voordat we in Singapore zijn. Ik zit nu ongeveer bij Baku en het is daar nu 17:14uur en in Amsterdam is het 14:14. We hebben al lunch gehad in het vliegtuig en het eten was helemaal prima het was erg lekker. Ik had een soort noedels met beef. I heb in het vliegtuig alleen nog geen uur mijn ogen dicht gedaan ik sta strak van de adrenaline, mijn lichaam is er ook nu al klaar mee met het vliegen vooral mijn benen maar we blijven lachen want over ongeveer 20uur zit ik in Australië. Daar moet ik maar aan blijven denken om het door te komen. Ik heb wel een ideale plek in het midden en dan aan de buitenkant je bent niemand tot last.

Oké ondertussen is het nu 18:48 in Nederland en 23:48 op de plek waar ik nu ben bijna in koikata en ben ik al z'n 8,15uur onderweg. Het is nu nog z'n 3:44uur vliegen. Ik ben er ondertussen echt klaar mee. Van ellende weetje niet meer hoe je moet zitten, en slapen lukt ook niet echt. Ik ben blij dat ik straks even lekker kan rondlopen om me lichamelijk en metaal voor te bereiden op mijn volgende vlucht die ook nog is z'n 8uur gaat duren :O.

Met nog 1,5uur te gaan krijgen we nog een ontbijt. Heel apart als het voor jou gevoel 10:00uur is. Je kon kiezen uit twee opties noedels met vis of en ei, nou doe mij maar die ei sorry mem we hebben die niet meer, oké en wat moet je dan hè als je echt geen vis lust. Nou ik zou een vegetarisch gerecht krijgen komt de stewardess terug sorry die is ook op.. OKÉ EN NU??? Nou we hebben nog wel vegetarische noedels nou ook prima krijg je even een bak Voorne waar menig noedels liefhebben jaloers op zou zijn. Het spijt me zeer maar ik kon hem niet op. Verder was het ontbijt prima en de stewardessen en stewards erg vriendelijk met een oplossing vinden. We gaan nu beginnen aan de dalen en het is hier nu ongeveer 5uur.

vlucht 2 Singapore naar Brisbane:
Het uitstappen uit het vliegtuig ging allemaal vrij snel. Ik stond zo buiten, en dan sta je daar en dan.. Ik ben maar ergens naar toe gelopen en had besloten eerst even wat te drinken en daarna even verder te kijken. Ik had een heerlijke water meloen crunch shake en ik had wifi gevonden. In het vliegtuig heb ik eigenlijk alleen maar geslapen, ik was zo moe van alles en had nog geen oog dicht gedaan. Dus voordat ik het wist hoefde ik nog maar twee uur. Ik had wel het geluk dat er 3 baby's en veel kleine kinderen aan boord waren dus ik had lekker veel gejank om me heen, en ik kan je vertellen als je weinig slaap hebt gehad en al lang aan het reizen bent kan je daar behoorlijk chagrijnig van worden. Maar we hebben het overleeft, en dan stap je uit en vliegtuig wordt je kaartje gecontroleerd of je iets bij je hebt wat niet mag qua zaden en pitten enz. Eigenlijk ging alles zo snel ik kon gelijk mijn koffer ophalen en door naar de uitgang. Paula was gewoon verbaast dat het zo snel ging soms kan het 1,5uur duren gelukkig bij mij niet. Want we moesten nog met de auto z'n 3,5uur reiden naar Brisbane. Maar ik we zijn veilig aangekomen en ik vind het nu al geweldig!! Jullie horen snel over mijn eerste week!!

  • 04 November 2013 - 20:57

    Jolanda Voskuilen:

    He fijn dat je goed bent aangekomen! Moet er niet aan denken, zo'n lange vlucht! Vind vier uur al lang! Maar ja, je moet er wat voor over hebben hè. Nou hen heel benieuwd hoe je eerste week gat verlopen! Veel plezier!

  • 04 November 2013 - 21:06

    Karin:

    Heey nichtje !!ben blij dat je reis is goed gegaan en dat je veilig bent aangekomen!ben heel benieuwd naarvje volgende verslag erg leuk om te lezen hoe je het allemaal vind succes xxx

  • 04 November 2013 - 21:58

    Manon:

    He meis! Heel leuk om te lezen, als was niet alles natuurlijk zo geweldig! ;P
    Het is wel heel gek hoor dat je weg bent! Maar komt goed schatje! Gelukkig kunnen we gewoon appen!
    Liefs xxx

  • 04 November 2013 - 22:54

    Kim Appel:

    Hai laa'tje,
    Super leuk om te lezen hoe je je reis heb overleefd!
    Ik ben super benieuwd naar je volgende verhaal.
    Ontzettend veel plezier aapie!
    Dikke kus xx

  • 04 November 2013 - 23:05

    Marlot:

    Heel veel plezier daar in Brissie! Al bomen gezien die op broccoli lijken? ;)

  • 05 November 2013 - 07:49

    Iris:

    Buddy!
    Wat leuk om te lezen zeg, ben blij dat je het nu al naar je zin hebt. Wat een gedoe met dat eten. Daar zou ik nou chagrijnig van worden, haha! En AL die kiddo's, wat erg. Maar dat gekrijs zonder de hele vliegreis zou je al licht geïrriteerd raken? haha Geniet ervan mies, we spreken elkaar sowieso morgen (voor jou) ff.
    Dikke kus, xxxx

  • 05 November 2013 - 09:24

    Nadine:

    Hey zussie,

    Wat leuk om zo snel al wat van je te lezen.
    Ben blij dat je goed bent aangekomen en super leuk om te horen dat je het nu al naar je zin hebt!

    Ik ben benieuwd naar je volgende verhaal en vergeet niet foto's te maken he!!
    Kus


  • 05 November 2013 - 09:49

    Ei:

    Ha die Larv!
    Je hebt alweer genoeg meegemaakt zo te lezen!
    Fijn dat je heel bent aangekomen, en dat je het al naar je zin hebt :)
    Gelukkig heb je nu een zwembad! Ben benieuwd naar al je verdere belevenissen!

    Kusjes!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Brisbane

Australië

-

Recente Reisverslagen:

23 Januari 2014

Week at the farm

01 Januari 2014

kerst en oud&nieuw

09 December 2013

Zomer

20 November 2013

They call me Wendy

11 November 2013

Eerste week
Larissa

Actief sinds 24 Okt. 2013
Verslag gelezen: 404
Totaal aantal bezoekers 4338

Voorgaande reizen:

01 November 2013 - 01 Augustus 2013

Australië

Landen bezocht: